Najczęściej zadawane pytania - FAQ

  1. Do czego potrzebne są mi usługi SEO?

    Usługi SEO pomagają Twojej stronie uzyskiwać lepszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwarek. Wyższa pozycja jest sprawdzonym sposobem na przekierowanie większego ruchu na Twoją stronę, co umożliwia lepszą widoczność oraz dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.

  2. Jaki jest najlepszy sposób, aby określić mój budżet marketingu internetowego?

    Określ swój potencjalny zysk z inwestycji. Taktyka marketingu internetowego pomaga przekierować więcej ruchu na Twoją stronę, zwiększając Twoje dochody. Zapotrzebowanie na marketing internetowy zawsze istnieje, jednak upewnij się, czy Twój dostawca zapewnia Tobie odpowiednie wyniki.

  3. Jak najlepiej zoptymalizować moją stronę?

    Połączenie marketingu internetowego i pozycjonowania to dobry sposób, aby uzyskać świetną optymalizację. W przeciwieństwie do krótkoterminowej reklamy, optymalizacja dla wyszukiwarek przynosi trwałe rezultaty.

  4. Co to są tytuły stron oraz znaczniki Meta Description?

    Tytuły strony oraz znaczniki Meta Description danego adresu URL znajdują się na elementach strony, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania dla tego adresu.
    Tytuły są jednym z najlepszych sposobów na określenie, co konkretny adres URL zawiera dla wyszukiwarek. Dzięki optymalizacji z uwzględnieniem słów kluczowych można pozycjonować konkretne wyrażenia.
    Znaczniki Meta Description pomagają zrozumieć, o czym zajmuje się Twoja firma. Dodatkowy opis to okazja do reklamy i zachęcenia użytkownika na stronie wyników wyszukiwania do kliknięcia. Optymalizacja jest bardo ważnym elementem strategii pozycjonowania i musi być odpowiednio dostosowana dla każdego adresu URL.

  5. Czym jest Google Search Console - Narzędzia dla webmasterów Google?

    Jest to bezpłatna usługa Google dla webmasterów. Pozwala ona im sprawdzać status indeksowania i zoptymalizować swoje strony. Udostępnia narzędzia umożliwiające webmasterom wprowadzanie i sprawdzanie mapy strony, generowanie i sprawdzanie plików robots.txt, listy wewnętrznych i zewnętrznych stron połączonych z witryną, obserwację statystyk odnośnie tego, jak Google przeszukuje stronę, dezaktywację linków oraz wiele innych. Instalacja Google Search Console jest niezbędne na każdej stronie wymagającej optymalizacji.

  6. Co to jest mapa strony XML?

    Mapa strony XML to lista stron witryny internetowej dostępnej do robotów lub użytkowników. Kataloguje ona strony na witrynie internetowej, zazwyczaj zorganizowana jest w sposób hierarchiczny. To pomaga botom wyszukiwarek znaleźć, przeszukiwać i indeksować strony na witrynie.

  7. Czym jest plik robots.txt?

    Plik robots.txt to system reguł. Daje on wytyczne dla robotów wyszukiwarek które pliki lub katalogi mają być widoczne w wynikach wyszukiwania.

  8. Co to jest przekierowanie 301?

    Przekierowanie 301 mówi robotom wyszukiwarek, że treść strony na stałe przeniesiono do innej lokalizacji. Gwarantuje to, że na witrynie nie ma "martwych" lub niedziałających linków.

  9. Czym jest Page Rank i czy jest istotny?

    Nikt nie zna algorytmu obliczania pozycji strony w Google. Lata temu, PageRank był sposobem Google na określenia rankingów wyszukiwania stron internetowych, ale teraz jest to tylko jeden z 200 czynników używanych w celu określenia popularności danej witryny. Choć jest nadal aktualny, już nie jest siłą napędową dla ustalania pozycji witryny.

  10. Jak linki przychodzące wpływają na pozycję mojej strony?

    Linki przychodzące pomagają podwyższyć Twoją pozycję. Wyszukiwarki postrzegają linki przychodzące jako pozytywne „głosy” na Twoją stronę. Wyszukiwarki silnie wiążą linki przychodzące Twojej strony ze zdolnością Twojej strony do spełnienia preferencji wyszukiwania przeglądarki.

  11. Ilu linków przychodzących potrzebuję?

    Nie ma jednej ustalonej „złotej” liczby linków. Najlepiej jest uzyskiwać linki przychodzące z renomowanych stron na bieżąco, w sposób naturalny, poprzez tworzenie związków, PR oraz unikalną treść.

  12. Co to jest Google Analytics?

    Google Analytics pomaga analizować zachowanie użytkowników w odniesieniu do Twojej witryny. Narzędzia Analytics mogą określić, ile osób odwiedziło witrynę każdego dnia, które strony są indeksowane, jak długo byli na każdej stronie, itd. Google Analytics jest nieocenionym narzędziem pomocy przy poszerzaniu zdolności witryny do przyciągania przeglądarek.

  13. Jak ważna jest obecność w wyszukiwarce Google?

    W czasie wpisywania słów kluczowych mamy do czynienia zarówno z wynikami organicznymi jak i płatnymi wynikami (tych, które są podświetlone i zwykle umieszczone na samej górze strony lub z prawej). Podczas gdy płatne reklamy to świetny sposób, aby szybko dotrzeć do odbiorców, zadaniem każdego biznesu jest dotarcie do pierwszej strony organicznych wyników SEO, ponieważ dzięki temu nie trzeba już płacić za każdym razem, gdy ktoś kliknie na Twojej stronie.

  14. Jaka jest różnica między organicznymi wynikami SEO a płatnymi?

    Reklamy płatne w modelu Pay per Click są oznaczone napisem "Reklama". Wyniki organiczne znajdują się w centralnym oknie wyszukiwarki Google i przedstawiają strony internetowe które algorytm ocenił jak wartościowe dla danego zapytania użytkownika.

  15. Dlaczego muszę utworzyć treści na swoją stronę?

    Content is the king (Treść jest królem), jeśli chodzi o sieć. To brzmi niemal banalnie, ale jednak jest cały czas prawdziwe. Pamiętaj, że zadaniem sieci jest dostarczanie informacji użytkownikom; posiadanie aktualnej, unikalnej, przydatnej treści regularnie wdrażanej na stronę jest jednym z najlepszych sposobów, aby osiągać wysokie wyniki. Zachęci to użytkowników odwiedzenia witryny i dostarczenia nowych treści do indeksowania strony przez wyszukiwarkę. Ponadto, strony z większą ilością treści częściej bywają powiązane ze stronami zewnętrznymi, co poprawia jej ogólną siłę w Internecie.

  16. Czy media społecznościowe mogą być stosowane w SEO?

    Media społecznościowe pozwalają nabywać linki zwrotne i wzmianki na stron witryny, do artykułów, informacji prasowych, itp. Kampanie mediów społecznościowych są popularnym i rozwijającym się aspektem sieci i stanowią doskonałe uzupełnienie kampanii SEO i SEM. Zaangażowanie się w media społecznościowe daje wyjątkową szansę budować społeczności wokół danego produktu lub usług, co pozwala pozostać w kontakcie i dostarczać wiadomości swoim najbardziej lojalnym klientom.

  17. Dlaczego moja firma potrzebuje zarządzania reputacją?

    Zarządzanie reputacją stało się jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej, zarówno małej jak i dużej, prowadzonej w sieci czy też nie. Posiadanie strony internetowej i zarządzanie marką wiąże się z możliwością ciągłego otrzymywania różnych opinii i komentarzy. Ważne jest, aby zdawać sobie z nich sprawę, jak również mieć plan usuwania, odrzucania albo przemieszczania recenzji.

  18. Co to jest strona docelowa?

    Strona docelowa zbliża klientów do ostatecznej sprzedaży. Dobra strona docelowa oferuje intrygujące treści i umożliwia dokonanie zakupu lub pożądanej konwersji, w zależności od oczekiwanego efektu końcowego. Strony docelowe są zazwyczaj związane z płatnymi kampaniami, takimi jak Google Adwords, ponieważ można je dostosować do reklamy, aby poprawić wynik jakości.